Conurile de semnalizare au fost inventate in anul 1940 – in curand vei afla de cine, dar si de ce. Pana atunci, semnalizarea „rutiera” era realizata cu ajutorul barierelor din lemn – fie sub forma traditionala de bariera, fie sub forma de tripod din lemn.
Bineinteles, lemnul se pierdea usor in peisaj, mai ales inaintea anului 1940. Prin urmare, elementele care aveau rolul de a gestiona traficul si preveni daunele au ajuns chiar ele sa produca daune semnificative la nivelul automobilelor.
In acelasi timp, barierele din lemn trebuiau demontate si montate de fiecare data cand li se schimba locatia – o adevarata corvoada!
Citeste in continuare pentru a afla mai multe lucruri interesante despre celebrele conuri semnalizare; cum s-a ajuns la varianta reflectorizanta si flexibila, care nu produce daune masinilor?
Conul de semnalizare – protector al vopselei proaspete
Primul con de semnalizare a fost inventat in anul 1940, de catre Charles D. Scanlon. Conul inventat era un marcaj de forma conica, gol in interior si sustinut cu ajutorul unei cantitati de balast. Care era scopul acestui con? Simplu – Scanlon era un pictor stradal (pentru semne/marcaje de circulatie) si avea nevoie de un obiect care sa intrerupa traficul in zonele in care vopseaua tocmai fusese aplicata.
Aceste prime conuri semnalizare erau realizate din resturi de cauciucuri cusute intre ele (materia prima disponibila lui Scanlon si unui partener de-al sau).
Marcajul de siguranta – patentarea primului con din cauciuc
Trei ani mai tarziu, acelasi Scanlon a patentat primul con realizat din cauciuc. Numit Marcaj de Siguranta, acesta a fost conceput cu urmatoarele aspecte in gand – vizibilitate ridicata pe carosabil, rezistenta (oferita de material), precum si greutate suficienta pentru a sta fix.
Aproape 15 ani mai tarziu, un inginer pe nume David Morgan a pus bazele primelor conuri semnalizare din plastic. Din acest moment, istoria conurilor este bine cunoscuta – s-a avut mereu in vedere flexibilitatea acestora, pentru a preveni daunele la nivelul masinilor, vizibilitatea (obtinuta mai tarziu prin utilizarea de banda reflectorizanta), dar si usurinta de transportare (aspect garantat prin interiorul gol al conului, dar si prin lipsa bazei, care permite stivuirea conurilor.
In prezent, exista peste 140 de milioane de conuri semnalizare utilizate la nivel global. Marea majoritatea este de culoare portocalie, cu elemente albe si evident, echipata cu banda reflectorizanta de calitate superioara.
Exista totusi si conuri semnalizare galbene, verzi si chiar albastre. Cele albastre, de exemplu, sunt utilizate pentru a alerta soferii privind structurile situate la inaltime si obstacolelor care le pot insoti – poduri joase sau cabluri de alimentare.
Conurile de semnalizare sunt atat de interesante pe cat sunt de utile. Astfel, daca echipa ta are nevoie de asemenea conuri, este recomandat sa alegi produse de calitate superioara, realizate din materiale rezistente, precum gama disponibila in magazinul online VESTA.
Specialistii VESTA au pus la punct o gama cuprinzatoare de conuri semnalizare, pentru ca tu sa poti gasi cu usurinta produsele de care ai nevoie – semiflexibile, flexibile, reflectorizante, de inaltimi diferite, cu sau fara prindere, precum si accesoriile necesare fixarii conurilor de suprafete.